03.03. środa, przedszkole, grupa 5,6 latków

 


Temat dnia: Wiosna idzie przez świat.

1.Zabawa muzyczna z pokazywaniem?

https://www.youtube.com/watch?v=EYW03auzNt4

 

2. Zabawa Wiosenne rymowanki.

Kończenie zdań w taki sposób, aby się rymowały,

np.: Bocian stoi w trawie... (patrzy na żabki ciekawie);

Trawka jest zielona... (chodzi po niej wrona);

Na drzewach zielone listeczki... (jak Oleńki sukieneczki).

 

3. Słuchanie wiersza Agnieszki Frączek Zielono mi!

Gdy usłyszycie słowo zielony (zielono, zielona, zielone...), wykonujecie podskok w miejscu.

Od kilku dzionków jest mi zielono,

bo przyszła wiosna, a z nią... wiadomo!

Z wiosną przybiegły zielone drzewa,

liście zaczęły zielono śpiewać,

plotkują w stawie zielone żabki,

żabek kuzynki, ciocie i babki.

Zielenią lśni się liszka w pokrzywach,

parkowa ławka (troszeczkę krzywa),

kamyk, robaczek i mgiełka w lasach,

a nawet smoczek w buzi bobasa.

Aż pani tęcza, ta miss piękności,

pozieleniała całkiem z zazdrości!

Tak ją zachwycił kolczasty oset,

zielone ule i świerszcze bose,

chwasty w ogródku, mech pod sosenką

i ów zielony stworek z antenką.

Chwileczkę, jak to? Zielony stworek?!!!

Z anteną krętą niczym faworek?

Co on tu robi? Z księżyca spadł?

Skąd wziął się tutaj ten dziwny skrzat?

W dodatku razem z kosmicznym spodkiem,

z zieloną miotłą, z zielonym kotkiem

i z zielonymi siostrami dwiema?

Cóż... zielonego pojęcia nie mam.

 

4. Malowanie na temat: Wiosna idzie przez świat

(wspólnie z rodzicami przygotujcie kartki papieru, posmarujcie je klejem, posypcie solą i pozostawia do wyschnięcia)

Malowanie na kartkach pokrytych solą, jak wygląda świat, kiedy pojawi się wiosna.

 • Omawianie, jakie elementy przyrody powinny się znaleźć na obrazkach; jaka kolorystyka powinna dominować; w jaki sposób malować, aby nie zedrzeć zbytnio warstwy soli (delikatne pociągnięcia pędzlem; farba rozwodniona, niezbyt gęsta).

• Oglądanie powstałych prac, wypowiedzi autorów na ich temat.

 

5. Zabawy na świeżym powietrzu ( jeśli pogoda na to pozwoli)

• Szukanie oznak wiosny.

• Obserwowanie siły wiatru. Naśladowanie ruchu gałęzi.

• Opisujcie słowami to, co widzicie.

 

6. Zabawy z literkami (dla chętnych dzieci):

https://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

 Pozdrawiam serdecznie!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V