03.03. środa, przedszkole, grupa 5,6 latków
Temat
dnia: Wiosna idzie przez świat.
1.Zabawa
muzyczna z pokazywaniem?
https://www.youtube.com/watch?v=EYW03auzNt4
2.
Zabawa Wiosenne rymowanki.
Kończenie zdań w taki sposób, aby się rymowały,
np.: Bocian stoi w trawie... (patrzy na żabki
ciekawie);
Trawka jest zielona... (chodzi po niej wrona);
Na drzewach zielone listeczki... (jak Oleńki
sukieneczki).
3.
Słuchanie wiersza Agnieszki Frączek Zielono mi!
Gdy usłyszycie słowo zielony (zielono, zielona,
zielone...), wykonujecie podskok w miejscu.
Od kilku dzionków jest mi zielono,
bo przyszła wiosna, a z nią... wiadomo!
Z wiosną przybiegły zielone drzewa,
liście zaczęły zielono śpiewać,
plotkują w stawie zielone żabki,
żabek kuzynki, ciocie i babki.
Zielenią lśni się liszka w pokrzywach,
parkowa ławka (troszeczkę krzywa),
kamyk, robaczek i mgiełka w lasach,
a nawet smoczek w buzi bobasa.
Aż pani tęcza, ta miss piękności,
pozieleniała całkiem z zazdrości!
Tak ją zachwycił kolczasty oset,
zielone ule i świerszcze bose,
chwasty w ogródku, mech pod sosenką
i ów zielony stworek z antenką.
Chwileczkę, jak to? Zielony stworek?!!!
Z anteną krętą niczym faworek?
Co on tu robi? Z księżyca spadł?
Skąd wziął się tutaj ten dziwny skrzat?
W dodatku razem z kosmicznym spodkiem,
z zieloną miotłą, z zielonym kotkiem
i z zielonymi siostrami dwiema?
Cóż... zielonego pojęcia nie mam.
4.
Malowanie na temat: Wiosna idzie przez świat
(wspólnie z rodzicami przygotujcie kartki papieru,
posmarujcie je klejem, posypcie solą i pozostawia do wyschnięcia)
Malowanie na kartkach pokrytych solą, jak wygląda
świat, kiedy pojawi się wiosna.
• Omawianie,
jakie elementy przyrody powinny się znaleźć na obrazkach; jaka kolorystyka
powinna dominować; w jaki sposób malować, aby nie zedrzeć zbytnio warstwy soli
(delikatne pociągnięcia pędzlem; farba rozwodniona, niezbyt gęsta).
• Oglądanie powstałych prac, wypowiedzi autorów na ich
temat.
5.
Zabawy na świeżym powietrzu ( jeśli pogoda na to pozwoli)
• Szukanie oznak wiosny.
• Obserwowanie siły wiatru. Naśladowanie ruchu gałęzi.
• Opisujcie słowami to, co widzicie.
6.
Zabawy z literkami (dla chętnych dzieci):
https://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke
Komentarze
Prześlij komentarz