2 kwietnia, język polski, kl.IV
Temat: Poznajemy epitet.
1.Wśród przymiotników wypisanych(na poprzedniej lekcji) z wiersza"Kosze pełne snów" jednym kolorem podkreśl te, które informują, innym-te, które oceniają.
2.Przeczytaj wiersz, opuszczając przymiotniki określające sny. Zastanów się, która wersja wiersza jest ładniejsza; z przymiotnikami czy bez.
3.Przeczytaj informacje z ramki "Zapamiętaj", s.223.
4.Uzupełnij tekst podanymi wyrażeniami: rozbudza wyobraźnię; dokładniej określa przedmiot, postać,; ładniejsze, ciekawsze; bogaci treść; rzeczownik; przymiotnik.
Epitet jest to wyraz, który w wierszu określa ................................................ .Epitetem najczęściej jest ............................................... .Epitet w poezji pełni ważną funkcję:
5. Narysuj:
1.Wśród przymiotników wypisanych(na poprzedniej lekcji) z wiersza"Kosze pełne snów" jednym kolorem podkreśl te, które informują, innym-te, które oceniają.
2.Przeczytaj wiersz, opuszczając przymiotniki określające sny. Zastanów się, która wersja wiersza jest ładniejsza; z przymiotnikami czy bez.
3.Przeczytaj informacje z ramki "Zapamiętaj", s.223.
4.Uzupełnij tekst podanymi wyrażeniami: rozbudza wyobraźnię; dokładniej określa przedmiot, postać,; ładniejsze, ciekawsze; bogaci treść; rzeczownik; przymiotnik.
Epitet jest to wyraz, który w wierszu określa ................................................ .Epitetem najczęściej jest ............................................... .Epitet w poezji pełni ważną funkcję:
- ..................................................
- ........................................................
- .........................................................
5. Narysuj:
- schemat liścia
- liść pomalowany na zielono
- kolorowy liść klonu.
Komentarze
Prześlij komentarz