21.04 wtorek klasa 5 Geografia



Geografia - klasa V – 21 kwietnia 2020r.

WITAJCIE! Jutro Dzień Ziemi!

Proponuję, aby każdy zrobił coś dobrego dla naszego miejsca życia –         może małe sprzątanie lub posadzenie kilku roślin :)


OGŁOSZENIA:

Nasza nowa forma nauki – w domu, bez bezpośredniego kontaktu z nauczycielem - trwa już miesiąc  i nikt nie wie, kiedy się zakończy. Proszę Was o poważne podejście do tego wyzwania i nie marnowanie czasu. Przewidywania są różne – możemy nie spotkać się w szkole – więc oceny, które zdobywacie będą mieć wpływ na ocenę roczną (na świadectwie). PROSZĘ O TYM PAMIĘTAĆ!

1) Przypomnienie o zadaniu, które prosiłam, żeby  przesłać na OCENĘ:

·       Notatka z lematu las równikowy i las strefy umiarkowanej – przesłało 3 osoby.

2) Proszę dokładnie zapisywać notatki, wykonywać polecenia.

3) Bardzo cieszą mnie osoby systematyczne i terminowe :)

4) W sytuacji trudności, problemów, wątpliwości – proszę o kontakt ze mną – postaram się POMÓC!

***************************************************************************
Dzisiaj poznamy charakterystyczne cechy krajobrazów sawanny i stepu. Jest to dłuższy temat, ale ciekawy, więc mam nadzieję, że uda Wam się znaleźć informacje do przygotowanych dla Was zadań. Do pracy!

Przeczytaj  4 temat – Krajobraz sawanny i stepu. (str. 120 - 126)

Przeanalizuj zdjęcia, rysunki, tabelę.

Jeśli możesz/ chcesz skorzystaj ze strony internetowej z epodręcznikami, są tam tematy:



Zapisz temat w zeszycie. Zrób notatkę. 

(Wykonaj zadania, które potrafisz  zrobić samodzielnie)

Pewne informacje do tabeli z zadania 1 - znajdziesz również na str. 126.
1) Uzupełnij tabelę:
Cecha
SAWANNY
STEPY
Występowanie
 na Ziemi.
(mapa str.120)
Kontynenty – np.
Kontynenty – np.
Strefa klimatyczna

(str.120)
(str.123)
Cechy klimatu
(temperatura, pady – jaka, jakie w ciągu roku)
(str.120)
Temperatura …
Roczne opady… 
(str.123)
Temperatura …
Roczne opady… 
Pory roku – ile, jak się nazywają.
(str.120)
(str.120)
Świat roślin
(gatunki)

(str. 121) Np. baobaby,…
(str.124) Np. ostnice, …
Przystosowania roślin do danej strefy roślinnej                              (2 przykłady)
(str. 121)
(str. 124)
Świat zwierząt
(gatunki)

(str. 122)
(str. 125)
Mieszkańcy – czym się zajmują?
(str. 121)
(str. 124)

2) Porównaj klimatogramy miejscowości zamieszczonych w podręczniku i uzupełnij tabelę:
Cecha

Niamej (Niger)
- sawanna (str. 120)
Karaganda (Kazachstan)
 - step (str.123)
Najwyższa temperatura – ile wynosi i w jakim miesiącu
(czerwona linia, użyj linijki – łatwiej odczytać)
….°C /…..
….°C /…..
Najniższa temperatura
(czerwona linia)
….°C /…..
….°C /…..
Amplituda temperatur
…. °C - …. °C = ….°C
…°C -  (-…°C ) = …°C
Najwyższe opady (ile/ miesiąc)
(niebieskie słupki)
….. mm / …..
… mm/ ……
Najniższe opady
(ile/ miesiąc)
(niebieskie słupki)
…. mm / ……
… mm / …..

3) Wyjaśnij pojęcia: (str. 123, 124)
Preria –
Pampa –
Koczowniczy tryb życia –
Jurta -

Do oceny prześlij dzisiejszą tabelkę z zadania 1 – czas 1 tydzień.
Jeśli ktoś chce dostać 6 – proszę przesłać wszystkie 3 punkty do oceny.

W razie pytań, trudności, wątpliwości  - proszę pisać na adres -                           krystynajurek1@wp.pl

Pomyślcie o naszej planecie!
Pozdrawiam. K. Jurek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V