21.04 wtorek klasa 5 Geografia
Geografia
- klasa V – 21 kwietnia 2020r.
Proponuję,
aby każdy zrobił coś dobrego dla naszego miejsca życia – może małe sprzątanie lub
posadzenie kilku roślin :)
OGŁOSZENIA:
1) Przypomnienie o
zadaniu, które prosiłam, żeby przesłać
na OCENĘ:
·
Notatka z lematu las
równikowy i las strefy umiarkowanej – przesłało 3 osoby.
2) Proszę dokładnie
zapisywać notatki, wykonywać polecenia.
3) Bardzo cieszą mnie
osoby systematyczne i terminowe :)
4) W sytuacji
trudności, problemów, wątpliwości – proszę o kontakt ze mną – postaram się
POMÓC!
***************************************************************************
Dzisiaj poznamy
charakterystyczne cechy krajobrazów sawanny i stepu. Jest to dłuższy temat, ale
ciekawy, więc mam nadzieję, że uda Wam się znaleźć informacje do przygotowanych
dla Was zadań. Do pracy!
Przeczytaj
4 temat – Krajobraz sawanny i stepu.
(str. 120 - 126)
Przeanalizuj
zdjęcia, rysunki, tabelę.
Jeśli
możesz/ chcesz skorzystaj ze strony internetowej z epodręcznikami, są tam
tematy:
Zapisz
temat w zeszycie. Zrób notatkę.
(Wykonaj
zadania, które potrafisz zrobić
samodzielnie)
Pewne
informacje do tabeli z zadania 1 - znajdziesz również na str. 126.
1)
Uzupełnij tabelę:
Cecha
|
SAWANNY
|
STEPY
|
Występowanie
na Ziemi.
(mapa str.120)
|
Kontynenty – np.
|
Kontynenty – np.
|
Strefa klimatyczna
|
(str.120)
|
(str.123)
|
Cechy klimatu
(temperatura,
pady – jaka, jakie w ciągu roku)
|
(str.120)
Temperatura …
Roczne opady…
|
(str.123)
Temperatura …
Roczne opady…
|
Pory roku – ile, jak się nazywają.
|
(str.120)
|
(str.120)
|
Świat roślin
(gatunki)
|
(str. 121) Np. baobaby,…
|
(str.124) Np. ostnice, …
|
Przystosowania roślin do danej strefy
roślinnej
(2 przykłady)
|
(str. 121)
|
(str. 124)
|
Świat zwierząt
(gatunki)
|
(str. 122)
|
(str. 125)
|
Mieszkańcy – czym się zajmują?
|
(str. 121)
|
(str. 124)
|
2)
Porównaj klimatogramy miejscowości
zamieszczonych w podręczniku i uzupełnij tabelę:
Cecha
|
Niamej
(Niger)
-
sawanna (str. 120)
|
Karaganda
(Kazachstan)
- step (str.123)
|
Najwyższa
temperatura – ile wynosi i w jakim miesiącu
(czerwona
linia, użyj linijki – łatwiej odczytać)
|
….°C
/…..
|
….°C
/…..
|
Najniższa
temperatura
(czerwona
linia)
|
….°C
/…..
|
….°C
/…..
|
Amplituda
temperatur
|
….
°C - …. °C = ….°C
|
…°C
- (-…°C ) = …°C
|
Najwyższe
opady (ile/ miesiąc)
(niebieskie
słupki)
|
…..
mm / …..
|
…
mm/ ……
|
Najniższe
opady
(ile/
miesiąc)
(niebieskie
słupki)
|
….
mm / ……
|
…
mm / …..
|
3)
Wyjaśnij pojęcia: (str. 123, 124)
Preria
–
Pampa
–
Koczowniczy
tryb życia –
Jurta
-
Do oceny prześlij dzisiejszą tabelkę z zadania 1 – czas 1
tydzień.
Jeśli ktoś chce dostać 6 – proszę przesłać wszystkie 3 punkty do
oceny.
W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na adres - krystynajurek1@wp.pl
Pomyślcie
o naszej planecie!
Pozdrawiam.
K. Jurek
Komentarze
Prześlij komentarz