20.05.środa, przedszkole, grupa 5, 6 latków
Dzień
dobry. Witam Was w ten piękny słoneczny dzień i przesyłam dużo uśmiechu.
Nasz
dzisiejszy temat to „Wszystkie dzieci
nasze są ”
1.Ćwiczenia ruchowe
na dobry początek dnia :
2. Zabawy z sylabami:
-
Przedstawienie się – „Klaskanie w rytmie imion.”
-Dzielenie imienia swego na sylaby
3. Słuchanie
wiersza W. Fabera ,, Dzieci świata”
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza:
- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?
4. Oglądanie ilustracji przedstawiających
dzieci z różnych stron świata, ich domów, wypowiadanie się dzieci na temat ich
wyglądu.
4. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.
Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na
nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na
dole kart.
5. .
„Nazwij swoje uczucia” – dokończ zdania.
Stwórzcie
dalszą część rozpoczętego zdania, np.
Jestem
smutny , gdy .....
Czuję się
szczęśliwy , ponieważ .....
Boję się ,
gdy .....
Jestem
zły, ponieważ .....
Czuję się
zadowolony , gdy .....
Jest mi
wesoło, kiedy ..... itp.
6. Zabawy
na świeżym powietrzu- Zabawa w chowanego.
Komentarze
Prześlij komentarz