20.05.środa, przedszkole, grupa 5, 6 latków


Dzień dobry. Witam Was w ten piękny słoneczny dzień i przesyłam dużo uśmiechu.

Nasz dzisiejszy temat to „Wszystkie dzieci nasze są 

1.Ćwiczenia ruchowe na dobry początek dnia :

2.  Zabawy z sylabami:
- Przedstawienie się – „Klaskanie w rytmie imion.”
 -Dzielenie imienia swego na sylaby

3. Słuchanie wiersza W. Fabera ,, Dzieci świata”

W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza:

- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?


4. Oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, ich domów, wypowiadanie się dzieci na temat ich wyglądu.
















4. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.
 Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

5. . „Nazwij swoje uczucia” – dokończ zdania.
Stwórzcie dalszą część rozpoczętego zdania, np.
Jestem smutny , gdy .....
Czuję się szczęśliwy , ponieważ .....
Boję się , gdy .....
Jestem zły, ponieważ .....
Czuję się zadowolony , gdy .....
Jest mi wesoło, kiedy ..... itp.


6. Zabawy na świeżym powietrzu- Zabawa w chowanego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V