27.05 środa Klasa 8 Chemia
Temat: Glukoza i fruktoza- przedstawiciele monosacharydów.
Witam Was serdecznie!
Dzisiaj poznamy przedstawicieli najprościej zbudowanych sacharydów- tzw. monosacharydów. Są nimi glukoza i fruktoza.
Na początek zapiszmy
1. Wzory sumaryczne:
C6H12O6
Zastanawiacie się pewnie, gdzie drugi wzór. Otóż te 2 cukry mają te same wzory sumaryczne, gdyż są izomerami. Znajdź teraz, co znaczy to pojęcie i zapisz je na kolorowo w zeszycie oraz zamieść definicję.
2. Jak powstaje glukoza?
Przeczytaj tekst ze str. 204 i podaj w zeszycie krótką odpowiedź.
3. Jakie znaczenie dla organizmu ma glukoza?
Zapewne pamiętacie z biologii, że jest to podstawowy substrat energetyczny potrzebny do procesu oddychania komórkowego.
Zapisz reakcje biologicznego utleniania glukozy. (str. 205)
4. Jakie właściwości ma glukoza i fruktoza?
Wypisz od pauz
5. Do czego wykorzystywana jest glukoza i fruktoza?
Poszukaj w dostępnych źródłach.
Owocnej pracy!✋
Witam Was serdecznie!
Dzisiaj poznamy przedstawicieli najprościej zbudowanych sacharydów- tzw. monosacharydów. Są nimi glukoza i fruktoza.
Na początek zapiszmy
1. Wzory sumaryczne:
C6H12O6
Zastanawiacie się pewnie, gdzie drugi wzór. Otóż te 2 cukry mają te same wzory sumaryczne, gdyż są izomerami. Znajdź teraz, co znaczy to pojęcie i zapisz je na kolorowo w zeszycie oraz zamieść definicję.
2. Jak powstaje glukoza?
Przeczytaj tekst ze str. 204 i podaj w zeszycie krótką odpowiedź.
3. Jakie znaczenie dla organizmu ma glukoza?
Zapewne pamiętacie z biologii, że jest to podstawowy substrat energetyczny potrzebny do procesu oddychania komórkowego.
Zapisz reakcje biologicznego utleniania glukozy. (str. 205)
4. Jakie właściwości ma glukoza i fruktoza?
Wypisz od pauz
5. Do czego wykorzystywana jest glukoza i fruktoza?
Poszukaj w dostępnych źródłach.
Owocnej pracy!✋
Komentarze
Prześlij komentarz